Vegetarische pasta pesto basilicum avocado

Vegetarische pasta pesto basilicum avocado

In dit recept voor vegetarische pasta pesto verwerk ik de basilicum pesto die we eerder op de website hebben beschreven. Verder combineer ik dit heerlijke sausje met volkoren spaghetti, plantaardige kipstukjes, champignons, geroosterde zonnebloempitten en edelgistvlokken. Bij deze heerlijke vegan pasta pesto serveer ik een frisse salade om extra groenten aan de maaltijd toe te voegen.

Wij eten een aantal dagen in de week koolhydraatbeperkt. Dit houdt in dat we minder koolhydraten eten tijdens het avondeten. Meestal halveren we de geadviseerde portie dat op de verpakking staat. Dus in plaats van 75 gram pasta per persoon te nemen, eten wij deze hoeveelheid met zijn tweetjes. Daarvoor in de plaats voegen we extra groenten toe, zodat we wel een gevuld gevoel hebben na een maaltijd. Voor deze vegetarische pasta pesto hebben we ook minder spaghetti toegevoegd, maar uiteraard kun je zelf de gewenste hoeveelheid koolhydraten kiezen. Als je bijvoorbeeld na de maaltijd nog gaat sporten, heb je meer koolhydraten nodig dan als je lichamelijk niet meer actief zult zijn.

Verder is deze pasta heel gemakkelijk en snel te maken. Daarnaast is het ook gezond en voedzaam. Je kunt nog andere groenten meebakken met de champignons zoals paprika, courgette of ui. Of voeg rucola en cherrytomaatjes op het laatste moment toe. Je kunt deze vegan pasta pesto aanpassen naar jouw eigen voorkeuren.

ingrediënten vegan pasta pesto

  • 150 gram volkoren spaghetti (dit is de geadviseerde portie op de verpakking)
  • plantaardige kipstukjes Vivera
  • 300 gram champignons, in schijfjes gesneden
  • avocado basilicum crème (de helft gebruikt van dit recept)
  • zonnebloempitten
  • edelgistvlokken (optioneel)
Vegetarische pasta pesto basilicum avocado • errer.nl
Vegetarische pasta pesto basilicum avocado

bereiding vegan pasta pesto

  1. Maak de groene pesto beschreven in dit recept basilicum pesto met avocado of maak een eigen variant.
  2. Kook de spaghetti zoals op de verpakking staat beschreven.
  3. Rooster de zonnebloempitten een paar minuten totdat ze bruin kleuren. Haal de pitten eruit en doe ze in een schaaltje. Het roosteren van de pitten geeft zeker meerwaarde, omdat het extra smaak toevoegt aan je vegan pasta pesto.
  4. In dezelfde pan voeg je olijfolie toe en bak je de plantaardige kipstukjes lekker krokant en bruin.
  5. Intussen bak je de champignons in een wok.
  6. Voeg de spaghetti en de pesto toe aan de champignons zodra deze gebakken zijn. Als laatste voeg je de kipstukjes toe en roer je alles goed door elkaar. Als de spaghetti ‘droog’ aanvoelt kun je een paar eetlepels water toevoegen.
  7. De vegetarische pesto pasta garneer je met de zonnebloempitten en edelgistvlokken indien gewenst.

tips vegan pasta pesto

  • Serveer er een frisse salade bij om extra groenten aan je maaltijd toe te voegen. De vegetarische pasta pesto bevat namelijk te weinig groenten. Neem ijsbergsla, Hollandse sla of spinazie en doe er stukjes komkommer, appel, cherrytomaatjes of olijven doorheen.
  • Een aanrader is ook om de vegan feta van Violife eens te proberen. Die is echt heel erg lekker! Je kunt deze Greek White zoals ze het product zelf noemen kopen bij de Albert Heijn. Je hoeft er maar een heel klein stukje van te gebruiken om een heerlijke smaak aan je salade te krijgen.
Vegetarische pasta pesto basilicum avocado • errer.nl
Vegan pasta pesto
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email

einde vegan recept

lees onze reisverhalen